logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۴۰۰۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

فرش‌بافان به بیمه کشاورزی معرفی می‌شوند

فرش‌بافان-به-بیمه-کشاورزی-معرفی-می‌شوند
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار فرش‌باف در استان زنجان متقاضی بیمه هستند گفت: به دلیل عدم تامین اعتبار این افراد به بیمه کشاورزی معرفی می‌شوند.

سید محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در مورد وضعیت بیمه فرش‌بافی در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دولت اعتباری برای متقاضیان جدید بیمه فرش‌بافی نداده است و همچنان همان تعداد بیمه‌شده قبلی در زنجان از بیمه‌ فرش‌بافی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه بیمه فرش‌بافان از طریق بیمه کشاورزی و روستایی امکان‌پذیر است بیان کرد: این بیمه نیز فاقد خدمات‌درمانی بوده و مردم کم‌تر از آن استقبال می‌کنند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از فرش‌بافان در استان زنجان بیمه شدند خاطرنشان کرد: برای متقاضیان جدید هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان فرش در استان زنجان راستی‌آزمایی شدند و به صورت مستمر نیز فعالیت آن‌ها رصد می‌شود تصریح کرد: دو روز از هفته فعالیت فرش‌بافان توسط بازرسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

جعفری با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار سرشماری ۵ هزار نفر متقاضی جدید بیمه فرش‌بافی وجود دارد گفت: این افراد در لیست انتظار هستند و در صورت گشایش اعتباری نسبت به بیمه آن‌ها اقدام خواهد شد.

مجوز پایانه صادراتی تمدید نشد

وی عنوان کرد: برای راه‌اندازی پایانه صادراتی در زنجان مجوز یک‌ساله توسط سازمان توسعه و تجارت صادر شد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در این مدت یک‌ساله همه انتظارات سازمان توسعه و تجارت باید عملی می‌شد که این اتفاق نیفتاد و مجوز دائمی این پایانه نیز تمدید نشد ادامه داد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی متولی اجرای آن بود که به تعهدات خود نتوانست عمل کند و با این اتفاق راه‌اندازی این پایانه در زنجان محقق نشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز برای راه‌اندازی این مرکز در زنجان متقاضی جدیدی اعلام آمادگی نکرده است بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کند مشکلی برای صدور مجوز یک‌ساله در زنجان وجود ندارد و در این مدت با تحقق انتظارات سازمان توسعه و تجارت نسبت به اخذ مجوز یک‌ساله می‌تواند اقدام کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر